Portretul prietenului ideal… by Alex

Am stat  aşa şi mă gândeam cum ar fi să fac portretul prietenului meu.

Dar portretul perfect îl are Dumnezeu sau îngerii lui. Prietenul trebuie să aibă păr şaten, ochii verde-albastru, un semn pe faţă şi nu trebuie să aibă acea aură pe care trebuie să o ai dacă eşti prieten cu cineva.

Portretul moral trebuie să fie diferit de ceilalţi  pentru că este mai bine să fii diferit decât să fii ca ceilalţi. Trebuie să fie prietenos, bun, credincios, ascultător, respectuos, curajos, să nu se teamă de nimic şi să fiecum vrea el să fie pentru că nimeni nu poate să-i spună unui om ce să poarte sau cum să gândească. Dacă noi  o să judecăm pe alţii eu mă întreb cum o să fim noi judecaţi în faţa morţii pentru  a şti unde să te pună în sus sau în jos. Aceia care judecă vor fi trimişi în jos unde nimeni nu-şi doreşte să ajungă sau în sus unde toţi cred că este un paradis ascuns printre nori sau dincolo de viaţă unde toţi au linişte şi nu au nici un gând de răzbunare asupra celor care i-au făcut să moară.

Dacă ar exista o încăpere pentru fiecare spirit care părăseşte lumea atunci nu ar mai exista rai sau iad iar fără acestea nu ar mai exista îngeri,demoni, Dumnezeu şi atunci noi nu am mai fi existat. Îngerul reprezintă portretul perfect fără nici un defect atunci demonul este partea opusă a acelui înger, dar mă întreb care este partea opusă al Lui Dumnezeu un rege care conduce demonii pe Pământ. Pe Pământ a fost tot timpul o bătălie nevăzută intre îngeri şi demoni, arhangheli şi spirite…

Dar această bătălie ne afectează foarte mult pentru că nu ştim de partea cui să fim aşa că ei sunt şi împotriva noastră.

Mai bine să nu judecaţi pe nimeni după portretul său pentru că şi pe voi vă vor judeca alţii.

ALEX DICU(Cls. a V-a B, ”BLAGA”)

This entry was posted in Eseu. Bookmark the permalink.

25 Responses to Portretul prietenului ideal… by Alex

  1. Adina says:

    matur, elegant, înțelept…felicitări, Alex

  2. Excelent, esti un artist cu o personalitate deja conturata! Te astept cu acest eseu in revista Armonii Culturale. Iti multumesc Alex, pentru acest moment de profunda reflectie. Daca oamenii mari ar gandi asa, sigur am avea parte de o lume mai buna!
    Cu drag, George Stroia

  3. Ramona Cârcotă says:

    Frumos,m-a impresionat foarte mult Alex.Iti multumesc ca imi dai prilejul sa citesc si astfel de lucruri!

    Cu drag,Ramona Carcota

  4. Frumos scris, frumos gândit, iar subiectul rămâne mereu actual… Gândurile mele bune, la mai multe astfel de postări!

  5. Dicu Alex says:

    Mulţumesc foarte mult.

  6. Anda Moga says:

    bravo Alex ai o lucrare foarte frumoasa!!! felicitari!!!

  7. Adina says:

    dragul meu, ALEX uite că azi am uitat să-ți trec un 10…dar mâine voi remedia…tu meriți un 10 pentru ceea ce ești nu doar pentru un eseu pe tema condiției umane…

  8. mm says:

    FELICIDADES,AMIGO !
    TU ERES UN FILOSOFO CON LA EDAD DE 111 AÑOS.
    ME ALEGRO MUCHO !

    tambien,felicidades para las profesoras monica lebada,adina sorohan,adelina damian.

  9. Anda Moga says:

    felicitari Alex….meriti un 10!!!

  10. Ionut says:

    BEST OF EVER. BRAVO X3 Alex!!!

  11. Bogdan says:

    Bravo,ALEX. Foarte impresionant. Daca nu as stii, as spune ca a facut-o un elev de cls a 10-a
    Ai o gandire foarte matura.

  12. Andres says:

    Alex, daca nimeni nu ma putut impresiona prin imaginatia sa, uite ca tu ai reusit sa fac acest lucru….Te felicit si ti urez succes si bafta in continuare….Cu drag, Andres!

  13. robert popa says:

    este cu mine in clasa felicitari

  14. lavinia says:

    imi place tare mult compunerea ta:)

  15. Dicu Alex says:

    mulţumsc tuturor celor care mă suţin!

  16. Anda Moga says:

    bravo ALEX si tine-o tot asa!

  17. Larissa Toma says:

    foarte matur,dar si foarte frumos si intelept! meriti toate felicitarile mele!!! FELICITARI!!!!!!!!!!

  18. Georgia says:

    Foarte frumos, Alex. Am tot vrut să o citesc și uite că am citit-o și este foarte frumoasă. Bravo!!!

  19. ai o compunere de milioana. tineo tot asa. in legatura cu compunerea ta este minunata.

  20. ai acum 20 comentari bravo te sustin in continoare

  21. lavichirila says:

    Alex, esti un mare scriitor si cred ca o sa ai o cariera foarte fericita in lumea povestilor…cu drag, LAVINIA.

  22. qqqqqqqqq says:

    Bravo tie ! Gandesti ft matur!

  23. cosmina says:

    Faci compuneri minunate. Nu stiu de ce ma mai mir. Ar trebui sa scrii o carte cu compunerile tale. Eu as lua cartea, sincer

  24. Necunoscut says:

    O gandire excelenta, dar ai grija ca gandirea ta sa nu iti rapeasca copilaria. Respect. ;)

Lasă un răspuns

